LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ: Radnica rozbehne rozsiahlu revitalizáciu mestských komunikácií

0
355
Liptovský Mikuláš rozbehne rozsiahlu revitalizáciu mestských komunikácií.

Na prelome apríla a mája rozbehne radnica v Liptovskom Mikuláši rozsiahlu revitalizáciu mestských komunikácií. S komplexnou obnovou chodníkov, ciest a parkovísk bude pokračovať do roku 2026, až kým sa nenaplní dlhodobo plánovaná modernizácia cestnej infraštruktúry. V tomto roku bude mesto Liptovský Mikuláš realizovať stavby na miestnych komunikáciách v hodnote približne 2,3 milióna eur, úrad aktuálne pripravuje verejné obstarávanie na zhotoviteľa.

Projekty na skvalitnenie cestnej infraštruktúry môžu radniční vytiahnuť zo šuplíka vďaka zmene pomerov v zastupiteľstve po komunálnych voľbách. Dlhodobo totiž čakali na schválenie rozpočtu pre túto veľkú investíciu.

Tento rok sa Mikulášania konečne dočkajú nového chodníka na frekventovanej trase od kruhového objazdu pri hoteli Jánošík po diaľničný privádzač, ale aj chodníka na Podbrezinách popri ceste III. triedy od križovatky s cestou I/18 až po strednú autobusovú zastávku. Topánky už nebudeme okopávať ani na chodníku, ktorý vedie od podchodu pri Lidli po Rachmaninovo námestie smerom do mesta, aj ten čaká obnova. V Starom meste sa pustíme do rekonštrukcie cesty na Štefánikovej od križovatky s Hodžovou po Revolučnú. Na Podbrezinách sme 250-tisíc eur vyčlenili na regeneráciu Hradišskej, kde nás čaká výstavba nových odstavných plôch, oprava cesty, osvetlenie a odvodnenie. Rekonštrukcia ciest sa v tomto roku dotkne aj dvoch lokalít na Nábreží – Borbisovej ulice a druhej etapy Majerskej ulice, pribudnú tu aj nové miesta na parkovanie či osvetlenie. Nové odstavné plochy s osvetlením vybuduje mesto aj na Vrlíkovej ulici.

Jednorazové zafinancovanie rozsiahlej celomestskej obnovy by si mesto nemohlo dovoliť. Finančníci preto našli výhodný model, ktorý nezaťaží rozpočet jednorazovo v miliónoch. Kritériom verejného obstarávania je totiž najnižšia cena splácania nákladov na realizáciu, ktorú bude mesto zhotoviteľovi bezúročne platiť po dobu 10 rokov od ukončenia stavebných prác. „Náklady na výstavbu teda nezaplatíme naraz, ale budeme platiť alikvotne čiastky počas nastávajúceho desaťročia. Tento model financovania sme už úspešne realizovali v roku 2018, kedy sme podobný objem prác naposledy vysúťažili. Výhodou tohto modelu je, že nezaťažíme rozpočet mesta naraz. Ďalšia výhoda spočíva v tom, že na rozdiel od bankových úverov, vieme takto financovať aj komplexné opravy ciest neinvestičného charakteru,“ zhrnul Gabriel Lengyel z mestského úradu.
-BA- zdroj a foto: FB Mesto Liptovský Mikuláš

ZANECHAŤ ODPOVEĎ